Toisen asteen opettajan ansioluettelo esimerkki (ilmainen opas)

Luo toisen asteen opettajan ansioluettelo, joka saa sinut haastatteluun ilmaisten esimerkkien ja kirjoitusvinkkien avulla. Käytä ja muokkaa malliamme ja saat haastattelun jo tänään.

Toisen asteen opettaja Ansioluettelo Esimerkki
Keskimääräinen luokitus: 4.2 (185 ääntä)
Toisen asteen opettaja Ansioluettelo Esimerkki

Haluatko liittyä alueesi kouluttajien joukkoon? Toisen asteen opettajan ansioluetteloesimerkkimme tarjoaa sinulle kattavan katsauksen siihen, miten voittava ansioluettelo laaditaan työtä varten. Kun saat vinkkejä siitä, mitä kannattaa sisällyttää ansioluetteloon ja miten se kannattaa jäsentää, voit olla varma, että teet hyvän vaikutuksen mahdollisiin työnantajiin.

Me käsittelemme:

Lisäksi annamme asiantuntevia ansioluettelon kirjoitusvinkkejä ja ammatillisia esimerkkejä, jotka inspiroivat sinua.

Mitä toisen asteen opettaja tekee?

Toisen asteen opettaja opettaa tyypillisesti 6.-12. luokkien oppilaita julkisissa tai yksityisissä kouluissa. Hänen vastuullaan on laatia opetussuunnitelmia ja antaa opetusta oppilaille. He myös arvioivat oppilaiden edistymistä ja antavat palautetta, tukea ja ohjausta oppilaille. Lisäksi toisen asteen opettajat voivat luoda ja toteuttaa koulun ulkopuolista toimintaa, kuten kerhoja ja urheilujoukkueita. He voivat myös neuvoa oppilaita korkeakoulu- ja urapoluissa sekä antaa neuvontaa ja ohjausta.

Aloitamme kohta, mutta ensin tässä on joitakin muita toisen asteen opettajan ansioluetteloon liittyviä esimerkkejä:

Mitkä ovat toisen asteen opettajan tehtävät?

  • Oppituntien suunnittelu ja oppilaiden opettaminen opetussuunnitelman mukaisesti.
  • Työsuunnitelmien ja tuntisuunnitelmien laatiminen.
  • töiden merkitseminen, asianmukaisen palautteen antaminen ja oppilaiden edistymisen ja kehityksen kirjaaminen.
  • Uusien aihealueiden tutkiminen, ajantasaisen tietämyksen ylläpitäminen sekä uusien opetussuunnitelmamateriaalien laatiminen ja kirjoittaminen.
  • Järjestät ja osallistut koulun ulkopuoliseen toimintaan, kuten retkiin, sosiaalisiin aktiviteetteihin ja urheilutapahtumiin.
  • osallistuminen säännöllisiin kokouksiin muun henkilöstön kanssa.
  • Tuen ja ohjauksen tarjoaminen opiskelijoille.
  • Hoitotehtävien hoitaminen, kuten luokanopettajan rooli ja oppilaiden yksilöllinen tukeminen akateemisissa tai henkilökohtaisissa vaikeuksissa.
  • Oppilaiden käyttäytymisen hallinta luokkahuoneessa ja koulun tiloissa sekä asianmukaisten ja tehokkaiden toimenpiteiden toteuttaminen huonon käytöksen yhteydessä.
  • Yhteydenpito muihin ammattilaisiin, kuten oppimisen ohjaajiin, uraneuvojiin, koulutuspsykologeihin ja kouluterveydenhuollon työntekijöihin.
  • Työskentely vanhempien ja huoltajien kanssa oppilaiden akateemisen ja sosiaalisen kehityksen tukemiseksi.
  • Henkilöstön säännöllinen koulutus.
  • Opetussuunnitelman rakenteessa tapahtuvien muutosten ja kehityksen seuraaminen.

Näyte toisen asteen opettajan ansioluettelo inspiraatiota varten

Diane Smith
Osoite: Main Street 1234
Kaupunki, osavaltio, postinumero: New York, NY 10001
Puhelin: (123) 456-7890.
Sähköposti: dianesmith@email.com

Yhteenveto
Diane Smith on kokenut toisen asteen opettaja, jolla on kyky luoda myönteinen oppimisympäristö oppilailleen. Hänellä on intohimo opettamiseen ja hän on omistautunut auttamaan oppilaitaan saavuttamaan koulutustavoitteensa. Hänellä on vahva tausta oppituntien suunnittelussa, arvioinnissa ja luokanhallinnassa. Hän on kehittänyt vahvat ihmissuhde- ja viestintätaidot, jotka auttavat häntä luomaan vahvat suhteet oppilaisiinsa ja heidän perheisiinsä.

Työkokemus

  • Toisen asteen opettaja, ABC School - New York, NY (2017 - Nykyinen)
    • Kehitti ja toteutti opetussuunnitelmia eri ikäryhmille.
    • Arvioi opiskelijoiden edistymistä ja mukautti opetusmenetelmiä sen mukaisesti.
    • Hallitsi luokkahuoneen dynamiikkaa ja loi myönteisen oppimisympäristön.
    • Yhteistyö kollegoiden kanssa opiskelijoiden parhaan mahdollisen lopputuloksen varmistamiseksi.
  • Sijaisopettaja, XYZ School - New York, NY (2015 - 2018)
    • Korvaa eri luokkatasojen luokkahuoneissa.
    • Varmistetaan johdonmukaisuus koulun opetussuunnitelman kanssa.
    • Luonut turvallisen ja järjestäytyneen oppimisympäristön.

Koulutus
Kasvatustieteen kandidaatti, ABC University - New York, NY (2013)

Taidot

  • Oppituntien suunnittelu
  • Luokkahuoneen hallinta
  • Arviointi
  • Ihmissuhdetaidot
  • Viestintä

Sertifikaatit
Opettajan pätevyys, New Yorkin osavaltion opetusministeriö (2013).

Kielet
englanti (äidinkieli)



Vinkkejä toisen asteen opettajan ansioluetteloon

Täydellisen, uran käynnistävän ansioluettelon luominen ei ole helppo tehtävä. Yleisten kirjoitussääntöjen noudattaminen voi auttaa, mutta on myös viisasta saada neuvoja, jotka on räätälöity omaan työnhakuun sopiviksi. Kun olet uusi työelämässä, tarvitset toisen asteen opettajan ansioluettelovinkkejä.
Keräsimme kokeneiden Secondary Teacher -opettajien parhaat vinkit - tutustu heidän neuvoihinsa, joiden avulla voit paitsi helpottaa kirjoittamisprosessia myös lisätä mahdollisuuksiasi luoda ansioluettelo, joka herättää mahdollisten työnantajien kiinnostuksen.

  • Korosta opetuskokemustasi ja pätevyyttäsi.
  • Muista mainita mahdolliset erikoiskoulutuksesi tai sertifikaattisi.
  • Mainitse myös mahdolliset saamasi erityispalkinnot tai tunnustukset.
  • Esitä luettelo suosituksista, jotka voivat todistaa opetustaitosi.
  • Kerro myös yksityiskohtaiset tiedot mahdollisista koulun ulkopuolisista aktiviteeteista tai projekteista, joissa olet ollut mukana.


Toisen asteen opettajan ansioluettelo Yhteenveto Esimerkkejä

Toisen asteen opettajan ansioluettelon tiivistelmä tai ansioluettelon tavoite on erinomainen tapa esitellä itsesi mahdollisille työnantajille. Se tarjoaa tilannekuvan pätevyydestäsi, kokemuksestasi ja taidoistasi ja osoittaa työnantajille, miksi olet paras mahdollinen henkilö tehtävään. Se auttaa sinua myös erottumaan muista hakijoista, sillä se osoittaa intohimosi ja innostuksesi ammattia kohtaan. Hyvin laadittu tiivistelmä tai tavoite voi tehdä pysyvän vaikutuksen ja auttaa sinua saamaan haluamasi työpaikan.

Esim:

  • Kokenut toisen asteen opettaja, jolla on 8 vuoden kokemus englannin ja historian opetuksesta. Taitava opetuksen eriyttämisessä ja myönteisen oppimisympäristön luomisessa.
  • Dynaaminen toisen asteen opettaja, jolla on 5 vuoden kokemus matematiikan ja luonnontieteiden opettamisesta. Taitava oppilaiden arvioinnissa, luokanhallinnassa ja teknologian integroinnissa.
  • Motivoiva toisen asteen opettaja, jolla on 10 vuoden kokemus matematiikan, luonnontieteiden ja yhteiskuntaopin opettamisesta. Asiantuntija vetovoimaisten ja vuorovaikutteisten oppituntien luomisessa.
  • Innostunut toisen asteen opettaja, jolla on 7 vuoden kokemus englannin ja yhteiskuntaopin opettamisesta. Taitava kehittämään yksilöllisiä oppimissuunnitelmia ja työskentelemään erilaisten opiskelijoiden kanssa.
  • Luova toisen asteen opettaja, jolla on 6 vuoden kokemus englannin, matematiikan ja yhteiskuntaopin opettamisesta. Erinomaiset viestintä- ja yhteistyötaidot. Innostunut innostamaan oppilaita saavuttamaan täyden potentiaalinsa.


Rakenna vahva kokemusosio toisen asteen opettajan ansioluetteloosi

Vahvan kokemusosion luominen toisen asteen opettajan ansioluetteloon on tärkeää useista syistä. Ensinnäkin se on ansioluettelon tärkein osa, ja sen avulla on esiteltävä opetuskokemuksesi ja pätevyytesi. Sen tulisi myös osoittaa, miten taitojasi ja asiantuntemustasi on sovellettu oppilaiden ja luokkahuoneiden hyväksi. Lisäksi hyvin laadittu kokemusosio voi auttaa sinua erottumaan kilpailtujen työmarkkinoiden joukosta ja tekemään vaikutuksen mahdollisiin työnantajiin. Lopuksi se tarjoaa erinomaisen tilaisuuden osoittaa kykysi työskennellä oppilaiden kanssa erilaisissa ympäristöissä ja osoittaa sitoutumisesi ammattiin.

Esim:

  • Opetin lukion algebran kurssia 40 opiskelijalle itsenäisessä luokassa.
  • Kehitti ja toteutti innovatiivisia opetusmenetelmiä, joilla opiskelijat saatiin mukaan oppimisprosessiin.
  • Luonut ja arvostellut tietokilpailuja ja tehtäviä opiskelijoiden edistymisen arvioimiseksi.
  • Avustanut opiskelijoiden valmistelemisessa korkeakoulujen pääsykokeisiin.
  • Tarjosi yksilöllistä opetusta oppilaille auttaakseen heitä saavuttamaan oppimistavoitteensa.
  • Osallistui ammatillisiin kehityskonferensseihin pysyäkseen ajan tasalla koulutussuuntauksista.
  • Kehitti yhteistyössä muiden opettajien kanssa uutta opetussuunnitelmaa koulua varten.
  • Järjestänyt ja hallinnoin koulun opintoretkiä, jotta oppilaat saisivat opettavaisia kokemuksia.
  • Kehitti myönteisiä suhteita opiskelijoihin, vanhempiin ja kollegoihin.
  • Järjestänyt vanhempainiltoja antaakseen palautetta oppilaiden edistymisestä.


Secondary Teacher ansioluettelo koulutus esimerkki

Toisen asteen opettajalta edellytetään yleensä kandidaatin tutkintoa kasvatustieteestä tai siihen liittyvältä alalta sekä voimassa olevaa opettajan lupaa. Osavaltiosta riippuen voidaan vaatia myös muita todistuksia ja todistuksia. Useimpien toisen asteen opettajien on myös suoritettava opettajavalmennusohjelma ja läpäistävä pätevyystutkinto. Toisen asteen opettajilla on myös oltava vahvat viestintä-, organisointi- ja ongelmanratkaisutaidot sekä kyky motivoida ja sitouttaa oppilaita.

Seuraavassa on esimerkki toisen asteen opettajan ansioluetteloon sopivasta kokemusluettelosta:

  • Taiteen kandidaatti toisen asteen koulutuksessa, University of California, Los Angeles, CA (2010).
  • Kalifornian osavaltion toisen asteen opetustodistus (2010)
  • Master of Arts in Education, University of California, San Diego, CA (2013).


Toisen asteen opettajan taidot ansioluetteloon

Taitojen lisääminen toisen asteen opettajan ansioluetteloon on tärkeää, koska se antaa työnantajille selkeämmän käsityksen opettajan pätevyydestä ja kyvyistä. Taitoihin voi kuulua tietyn oppiaineen tai alan, kuten matematiikan tai luonnontieteiden, tuntemus sekä kokemus erilaisista opetusmenetelmistä ja tekniikoista. Taitoihin voi kuulua myös erilaisten luokanhallintatekniikoiden ja -strategioiden tuntemus sekä opettajalla mahdollisesti olevat ammatillisen kehittymisen tai sertifioinnin pätevyydet. Kun työnantajat sisällyttävät ansioluetteloonsa taitoja, he voivat nopeammin määrittää, onko opettaja pätevä tehtävään.

Pehmeät taidot:

  1. Viestintä
  2. Organisointi
  3. Tiimityö
  4. Ihmisten väliset taidot
  5. Ongelmanratkaisu
  6. Ajankäytön hallinta
  7. Luova ajattelu
  8. Johtajuus
  9. Kärsivällisyys
  10. Sopeutumiskyky
< />
Kovat taidot:
  1. Luokkahuoneen hallinta
  2. Opetussuunnitelman suunnittelu
  3. Oppituntien suunnittelu
  4. Opetusstrategiat
  5. Arviointitaidot
  6. Teknologian integrointi
  7. Oppilaiden motivointi
  8. Yhteistyötaidot
  9. Tietojen analysointi
  10. Viestintätaidot


Yleiset virheet, joita kannattaa välttää kirjoittaessasi toisen asteen opettajan ansioluetteloa

Näillä kilpailluilla työmarkkinoilla työnantajat saavat keskimäärin 180 hakemusta jokaista avointa työpaikkaa kohden. Näiden ansioluetteloiden käsittelyssä yritykset luottavat usein automatisoituihin hakijaseurantajärjestelmiin, jotka voivat seuloa ansioluettelot ja karsia vähiten pätevät hakijat. Jos ansioluettelosi on niiden harvojen joukossa, jotka pääsevät näiden bottien ohi, sen on silti tehtävä vaikutus rekrytoijiin tai palkkaavaan johtajaan. Koska hakemuksia tulee niin paljon, rekrytoijat kiinnittävät kuhunkin ansioluetteloon yleensä vain 5 sekuntia huomiota ennen kuin he päättävät, hylkäävätkö he sen. Tämän vuoksi on parasta välttää sisällyttämästä hakemukseen mitään häiritsevää tietoa, joka voisi johtaa hakemuksen hylkäämiseen. Voit varmistaa, että ansioluettelosi erottuu edukseen, kun luet alla olevassa luettelossa, mitä sinun ei pitäisi sisällyttää työhakemukseesi.

  • Ei saatekirjettä. Saatekirje on hyvä tapa selittää, miksi olet paras ehdokas tehtävään ja miksi haluat paikan.
  • Liian paljon jargonia. Palkkaavat johtajat eivät halua lukea ansioluetteloa, joka on täynnä teknisiä termejä, joita he eivät ymmärrä.
  • Tärkeiden yksityiskohtien pois jättäminen. Muista mainita yhteystietosi, koulutustaustasi, työhistoriasi ja kaikki asiaankuuluvat taidot ja kokemukset.
  • Yleisen mallin käyttäminen. Räätälöi ansioluettelosi hakemasi työpaikan mukaan. Tämä osoittaa työnantajalle, että suhtaudut tosissasi tehtävään.
  • Oikeinkirjoitus- ja kielioppivirheet. Tarkista ansioluettelosi aina uudelleen kirjoitus-, oikeinkirjoitus- ja kielioppivirheiden varalta.
  • Keskitytään liikaa velvollisuuksiin. Muista sisällyttää saavutukset ja onnistumiset osoittaaksesi työnantajalle, että olet loistava ehdokas.
  • Henkilötiedot mukaan lukien. Vältä henkilökohtaisten tietojen, kuten iän, siviilisäädyn tai uskonnollisen vakaumuksen ilmoittamista.


Keskeiset asiat toisen asteen opettajan ansioluetteloa varten

  • Korosta kaikki asiaankuuluvat todistukset tai pätevyydet, joita työtehtävässä tarvitaan.
  • Ilmoita myös mahdollinen opetuskokemus, jolla on merkitystä työn kannalta.
  • Korosta mahdolliset erityistaidot tai -lahjakkuudet, jotka tuovat lisäarvoa opettajan tehtävään.
  • Keskity toimintoihin ja oppitunteihin, jotka osoittavat kykyä sitouttaa ja motivoida oppilaita.
  • Ilmoita myös mahdollinen osallistuminen koulun ulkopuoliseen toimintaan tai yhteisölliseen toimintaan.
  • Korosta mahdolliset palkinnot tai tunnustukset, jotka on saatu opetuksen onnistumisesta.
  • Luettele kaikki tehdyt tutkimukset, julkaisut tai esitelmät.

On aika aloittaa työnhaku. Varmista, että olet parhaimmillasi ja saat seuraavan työpaikkasi postipalvelussa seuraavien apuvälineiden avulla resumaker.fi.
Käyttövalmiit mallit, joiden avulla ansioluettelosi erottuu rekrytoijien silmissä
Kokeile Resumakerin ammattimaista ansioluettelon rakentajaa nyt. Aloita ilmaiseksi